Menninga L Praktijk voor Podoposturale Therapie 0596-622604: openingstijden spreekuur - Kosten (online) test, waneer bellen & inschrijven?

Stadshaven 21
9902DA Appingedam
Groningen

Podoloog en Podoposturaal therapeut L. Menninga bestrijdt klachten die hun oorzaak vinden in een verkeerde houding. Daarnaast kan hij diabetes- en reumapatiënten helpen met pijnverzachtende, drukverleggende zooltjes.

De therapiezolen van L. Menninga worden vervaardigd volgens de theorie en methode van de Franse neuroloog dr. R.J. Bourdiol. Deze theorie gaat uit van klachten- en pijnbestrijding vanuit een wijziging van de houding. Niet alle klachten kunnen volgens deze methode behandeld worden. Op deze site vindt u een aantal mogelijke klachten en oplossingen. Het is echter goed mogelijk dat u uw eigen klachten niet terug vindt. Neemt u gerust geheel vrijblijvend contact op, als u wilt weten of de therapiezooltjes u ook kunnen helpen.

Onderzoek
Meten is weten!
Om te beoordelen of therapiezolen u kunnen helpen, wordt eerst een onderzoek gedaan. Tijdens dit onderzoek wordt onder andere een afdruk van uw voeten gemaakt. Deze afdruk wordt later met een speciale rekenmethode geanalyseerd. Verder wordt er een voetonderzoek gedaan. Hierbij wordt gelet op kenmerkende eigenschappen en beperkingen van uw voeten. Denk hierbij aan de bij klachten&oorzaken besproken voettypen.
Het onderzoek richt zich niet alleen maar op de voeten. Er wordt ook gekeken naar de totale houding. Hierbij wordt gelet op specifieke kenmerken zoals scheefstand van het bekken en/of de schouders. Ook wordt er gecontroleerd of er een beenlengteverschil aanwezig is.
Tot slot wordt de spanning van uw spieren en een mogelijk verschil daarin vastgesteld met een zogeheten EMG (Electro Myografie).

Wel of geen therapiezolen?
Aan de hand van de uitkomsten van het onderzoek wordt bepaald of therapiezolen voor u geschikt zijn. Wanneer zolen uw houding positief kunnen wijzigen, worden de zolen ontworpen en handmatig vervaardigd. Door gebruik te maken van dunne kurkelementjes worden de voetzool en het zenuwsysteem geprikkeld. Hierdoor ontstaat correctie van de spierspanning en wordt de houding beïnvloed. Dit kan in het begin enige spierpijn veroorzaken.

Kinderen
Veel afwijkingen in de kindervoet verdwijnen voor het vijfde levensjaar. Een aantal afwijkingen zoals naar binnen gerichte voeten, kan tot het twaalfde levensjaar voorkomen, maar verdwijnt over het algemeen vanzelf. Wanneer afwijkingen niet vanzelf corrigeren, is het mogelijk dat therapiezolen uitkomst bieden. Of therapiezolen voor uw kind geschikt zijn, kan uw huisarts u vertellen. U kunt natuurlijk ook contact opnemen.Specialiteiten:
Diabetische voet, Podologie, Podoposturale therapie, Reumatische voet, Schoenzolen, Therapie zolen

Mits verzekerd en gedekt